Fuarlar doğru yönetildiğinde büyük kazanımlar sağlayabilirken, yanlış adımlar markanın itibarını zedeleyebilir. İşte firmaların fuar katılımında en sık yaptığı hatalar ve bunları nasıl önleyebileceğiniz:
Son anda yapılan başvurular, eksik materyaller ve belirsiz planlamalar katılımın kalitesini düşürür. Çözüm: Aylar öncesinden organizasyonel planlamaya başlanmalı; ekip, içerik ve lojistik hazırlıklar takvimli şekilde yürütülmelidir.
Fuar katılımı öncesinde yapılan duyurular yetersiz olduğunda, potansiyel ziyaretçilerin haberi bile olmayabilir. Çözüm:Sosyal medya, basın bülteni, e-posta ve sektörel ağlar aracılığıyla etkin tanıtım yapılmalıdır.
Tasarımı zayıf, ilgi çekmeyen stantlar ziyaretçilerin dikkatinden kaçar. Çözüm: Markanın kimliğine uygun, estetik ve fonksiyonel stant tasarımı tercih edilmeli; görsel materyallerle desteklenmelidir.
Stantta görevli ekip ürün veya hizmet hakkında bilgi veremediğinde fırsatlar kaçırılır. Çözüm: Stant görevlileri önceden bilgilendirilmeli, ürün bilgisi ve iletişim becerisi yüksek kişiler seçilmelidir.
Etkinlik sonrasında geri dönüş yapılmaması, kurulan bağlantıların boşa gitmesine neden olur. Çözüm: Fuar sonunda sıcak temas kurulan tüm kişi ve firmalara özel iletişimle geri dönüş sağlanmalı, ilişkiler takip edilmelidir.
Fuarlar doğru yönetildiğinde büyük kazanımlar sağlayabilirken, yanlış adımlar markanın itibarını zedeleyebilir. İşte firmaların fuar katılımında en sık yaptığı hatalar ve bunları nasıl önleyebileceğiniz:
Son anda yapılan başvurular, eksik materyaller ve belirsiz planlamalar katılımın kalitesini düşürür. Çözüm: Aylar öncesinden organizasyonel planlamaya başlanmalı; ekip, içerik ve lojistik hazırlıklar takvimli şekilde yürütülmelidir.
Fuar katılımı öncesinde yapılan duyurular yetersiz olduğunda, potansiyel ziyaretçilerin haberi bile olmayabilir. Çözüm:Sosyal medya, basın bülteni, e-posta ve sektörel ağlar aracılığıyla etkin tanıtım yapılmalıdır.
Tasarımı zayıf, ilgi çekmeyen stantlar ziyaretçilerin dikkatinden kaçar. Çözüm: Markanın kimliğine uygun, estetik ve fonksiyonel stant tasarımı tercih edilmeli; görsel materyallerle desteklenmelidir.
Stantta görevli ekip ürün veya hizmet hakkında bilgi veremediğinde fırsatlar kaçırılır. Çözüm: Stant görevlileri önceden bilgilendirilmeli, ürün bilgisi ve iletişim becerisi yüksek kişiler seçilmelidir.
Etkinlik sonrasında geri dönüş yapılmaması, kurulan bağlantıların boşa gitmesine neden olur. Çözüm: Fuar sonunda sıcak temas kurulan tüm kişi ve firmalara özel iletişimle geri dönüş sağlanmalı, ilişkiler takip edilmelidir.